قوانین بهرهبرداری از نرمافزار پیرنگ
پیرنگ پیشاپیش نسبت به کلیه کاربرانی که حقوق مالکین مادی و معنوی پدیدآورندگان نرمافزار پیرنگ را رعایت کرده و به شرایط استفاده از آن توجه میکنند، نهایت تشکر و سپاس خویش را اعلام میدارد.
کاربر گرامی؛
لطفاً شرایط و ضوابط زیر را بهدقت مطالعه فرمایید. قوانین و شرایط بهرهبرداری ممکن است در طول زمان تغییر کند و استفاده مستمر از نرمافزار به معنای مطالعه و پذیرش تمام این شرایط و ضوابط است و درصورتیکه در پذیرش آن ابهام دارید، شایسته است از طریق تماس با مدیران پیرنگ، سؤال یا ابهام خود را مطرح و توضیحات ایشان را دریافت نمایید. بدیهی است با پذیرش این شرایط و ضوابط اسقاط کافّه خیارات خصوصاً خیار غبن هر چند فاحش یا افحش از طرفین این توافقنامه، شامل مدیر و تمامی عوامل دخیل در راهبری پیرنگ و مدیر دفتر بهرهبردار و کاربران آن در همه سطوح بهعملآمده است.
تعاریف و اصطلاحات
اصطلاحاتی که در این شرایط و قوانین بهکاررفته، دارای معانی مشروح زیر است:
۱. پیرنگ: همه یا بخشی از سامانه نرمافزاری مدیریت عملکرد پیرنگ ویژه دفاتر ترجمه رسمی به نشانی اینترنتی app.ctrans.ir است که بهمنظور مدیریت یکپارچه عملیات دفتر ترجمه رسمی بومیسازی شده است. عملکرد این نرمافزار در قالب ویدئوهای آموزشی و وبسایت ctrans.ir تشریح شده و کارکردهای آن محدود به موارد مندرج در وبسایت ctrans.ir و تأیید مدیر سامانه خواهد بود. بدیهی است هر کارکردی که از نظر مدیر سامانه جزو کارکردهای سامانه پیرنگ نباشد، قابل ادعا توسط کاربر نخواهد بود. همچنین سایتهای مربوط به نرمافزار پیرنگ دفاتر ترجمه رسمی، محدود به دو آدرس مندرج در این بند بوده و پیرنگ هیچ آدرس یا نمایندگی یا شعبه دیگری در فضای اینترنت یا اینترانت کشور ندارد.
۲. دفتر: دفتر ترجمه رسمی که از سوی مراجع ذیربط (بهویژه اداره کل نظارت بر مترجمان رسمی قوه قضاییه) بهصورت رسمی ثبت شده و قابل استعلام باشد.
۳. نقش کاربری: شامل عنوانی است که محدوده دسترسی و عملکرد کاربر را در پیرنگ تعیین میکند و بهصورت معمول شامل مدیر دفتر، پذیرش، مترجم رسمی و مترجمیار است. بدیهی است این عناوین ممکن است بنا به نیاز توسط مدیر پیرنگ تغییر کنند. هیچیک از عناوین نقش کاربری متضمن هیچ سطحی از صلاحیت عمومی یا قانونی کاربری که با آن فعالیت میکند نیست. برای مثال اگر مدیر دفتر نقش مترجم رسمی را به کاربری منسوب نمود، به معنای اینکه کاربر مربوطه الزاماً دارای پروانه ترجمه رسمی از قوه قضائیه کشور باشد، نبوده و صرفاً بیانگر محدوده دسترسی وی به کارکردهای تعریف شده در پیرنگ است.
۴. مدیر دفتر: شخص حقیقی که از سوی مراجع ذیربط (بهویژه اداره کل نظارت بر مترجمان رسمی قوه قضاییه) بهصورت رسمی بهعنوان مدیرمسئول دفتر ترجمه رسمی شناخته شده و مشخصات ایشان شامل پروانه بهرهبرداری قابل استعلام باشد. مسئولیت تعیین نقش کاربری همکاران دفتر برعهده مدیر دفتر است و هیچ مسئولیتی به هیچ نحو اعم از قانونی، اجتماعی یا احراز شایستگی، از بابت این تعیین نقش متوجه مدیر پیرنگ نیست.
۵. کاربر: شخص حقیقی است که در هر نقش کاربری با رعایت تمام شرایط تعیینشده در این مستند، در نرمافزار پیرنگ عضو شده و با هر بخشی از آن به نحوی کاری انجام دهد. امکان کاربری نرمافزار پیرنگ برای اشخاص حقوقی وجود ندارد. بدیهی است این شخص حقیقی باید شرایط عمومی و اجازه کار در ایران را وفق مقررات عمومی کشور داشته باشد و از هر حیث منعی برای کارکرد او در کشور ایران وجود نداشته باشد.
۶. مدیر سامانه: کاربر یا کاربران ارشد مسئول و راهبر پیرنگ که در بالاترین سطح به بخشهای مختلف سامانه پیرنگ دسترسی دارند.
۷. پشتیبان سامانه/ پیرنگ: مسئولیت پاسخ به سؤالات و ابهامات، راهنمایی کاربران پیرنگ و رسیدگی به درخواستهای کاربران در تمامی سطوح را در ساعات ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ روزهای کاری و غیرتعطیل رسمی (به جز پنجشنبهها) از طرق اعلامشده در وبسایت پیرنگ بر عهده دارد. پشتیبان سامانه نماینده مدیر پیرنگ در تمامی امور عملیاتی و مدیریتی کاربران در سامانه پیرنگ بوده و برای رسیدگی به این امور، از طرف مدیر پیرنگ اختیار کامل دارد. تمامی تعاملات، درخواستها، تأییدیهها و ارسال اطلاعات از سوی کاربران، مدیران دفاتر یا سایر متعاملین با پیرنگ از طریق مکاتبات پستی الکترونیکی پشتیبانی سامانه به آدرس ctrans.ir @ gmail . com انجام خواهد شد. منظور از مکاتبه، ارسال اطلاعات یا هر نوع ارتباط با پشتیبانی پیرنگ در هر بخش از این سند مکاتبه با این آدرس پست الکترونیکی است. اطلاعیهها و نکات مرتبط با کاربری پیرنگ در بخش «اخبار پیرنگ» در «صفحه اول» نرمافزار پیرنگ و گروههای پشتیبانی این سامانه در شبکههای اجتماعی که توسط پشتیبانی پیرنگ اعلام میشود، منتشر خواهد شد. عضویت در این گروهها با ارسال دعوتنامه به مدیر دفتر از سوی پشتیبانی پیرنگ انجام خواهد پذیرفت. بدیهی است عضویت مدیر دفتر در گروه «پشتیبانی نرمافزار پیرنگ» تنها در صورت عضویت دفتر در پیرنگ با وضعیت «فعّال» میسر است و با تبدیل وضعیت دفتر به وضعیت «غیرفعال» به هر نحو (اعم از عدم تمدید یا لغو عضویت به هر دلیل) در پیرنگ، دسترسی مدیر دفتر به گروههای پشتیبانی نرمافزار در رسانههای اجتماعی نیز حذف خواهد شد.
۸. مدارک و اسناد دفتر: شامل همه اسناد و مدارک مشتریان (مانند شناسنامه، کارت ملی و ازایندست) که برای ترجمه به دفتر سپرده شده است. مسئولیت حفظ و حراست از نسخ الکترونیکی و فیزیکی این مدارک و اسناد تنها بر عهده مدیر دفتر بوده و باتوجهبه طراحی انجام شده، سامانه پیرنگ هیچ نوع دسترسی به این مدارک و اسناد ندارد.
۹. قوانین و مقررات رسمی کشور: شامل قانون اساسی، قوانین عادی، آییننامههای اجرایی، بخشنامهها، مصوبات، دستورالعملها، الحاقیهها، قوانین تجارت الکترونیک، قوانین عمومی محافظت از دادهها (GDPR)، قوانین خدمات الکترونیک، قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان، قوانین مجازات اسلامی و کلیه ضوابط قانونی رسمی کشور ایران که به نحوی حاکم بر بهرهبرداری از پیرنگ بوده یا با آن مرتبط باشند.
۱۰. اطلاعات کاربر: شامل اطلاعات هویتی کاربر از جمله نام، نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه (الزاماً به نام کاربر)، آدرس پست الکترونیکی (ترجیحاً Gmail) که توسط کاربر در پیرنگ ثبت شده یا توسط مدیر سامانه برای ثبت در اختیار مدیر سامانه قرار گرفته است.
۱۱. اطلاعات کاربری: شامل کلیه اطلاعات عملکرد کاربران با پیرنگ است که بخشی از آن که به عملکرد کاربران هر دفتر مربوط است، در اختیار مدیر دفتر و تمام آن برای هر گونه بهرهبرداری به شرح مندرجات این سند، در اختیار مدیر سامانه خواهد بود.
۱۲. تراکنش: عبارت است از تبادل اعتبار با یک عملیات در پیرنگ. برای مثال ثبت یک قبض جدید معادل یک واحد از اعتبار دفتر در پیرنگ بوده و یک تراکنش محسوب میشود. در پیرنگ هر تراکنش هزینه مشخصی دارد که از طریق بسته تراکنشی متناسب با کارکرد دفتر، توسط مدیر دفتر بهعنوان اعتبار خریداری میشود. مثلاً ترجمه خودکار کارت ملی معادل ۰.۱۵ واحد از اعتبار دفتر را صرف میکند. به جز هزینه پیکربندی اولیه که تنها یکبار در زمان عضویت اولیه دفتر پرداخت میشود، هزینه تراکنش تنها هزینه پرداختی دفتر ترجمه بابت استفاده از تمامی امکانات پیرنگ است.
۱۳. بسته عضویت: شامل تعداد تراکنش ماهانه و دوره زمانی مشخص است. مثلاً بسته «۲۰۰ تراکنشی سهماهه» به این معنی است که دفتر میتواند تا میزان معادل ارزش ۶۰۰ تراکنش (۲۰۰ تراکنش ماهانه برای سه ماه) در دوره زمانی سهماهه از تاریخ ثبتنام یا تمدید، از کلیه عملیات پیرنگ استفاده کند. بسته پایه در پیرنگ ۵۰ تراکنش برای یک ماه در نظر گرفته شده است و سایر بستهها به صورتی طراحی شدهاند که با افزایش تعداد تراکنش و دوره زمانی شامل انواع تخفیف شده و در واقع باعث کاهش هزینه تراکنش پایه میشوند. مثلاً اگر دفتری بسته ۱۰۰ تراکنشی ششماهه را تهیه نماید، هم به دلیل افزایش تراکنش از ۵۰ به ۱۰۰ و هم به دلیل افزایش طول مدتزمان بسته از یکماهه به ششماهه، از دو نوع تخفیف بهصورت همزمان برخوردار خواهد شد.
۱۴. اعتبار دفتر: شامل تعداد تراکنش و تاریخ انقضای عضویت دفتر در پیرنگ بهصورت توأم و به شرح مندرجات و شرایط این سند است.
۱۵. ناظر هوشمند پیرنگ: یک ربات هوشمند نرمافزاری است که وظیفه حفظ امنیت، اطلاعرسانی بهموقع به کاربران و بررسی اطلاعات و عملکرد ایشان را بر عهده دارد و میتواند بهصورت خودکار و مستقل با کاربران مکاتبه نموده و در صورت لزوم اطلاعات یا هشدارهایی را برای ایشان ارسال نماید.
ثبتنام و بهرهبرداری از پیرنگ
ثبتنام و عضویت در پیرنگ شامل دو بخش است:
۱) ثبت عضویت دفتر ترجمه: برای ثبت عضویت دفتر در پیرنگ، مدیر دفتر، اطلاعات موردنیاز از دفتر ترجمه رسمی را مطابق قالب ارائهشده بر روی وبسایت ctrans.ir تکمیل نموده و به همراه تصویر رسید بانکی واریز وجه شامل هزینه پیکربندی اولیه دفتر و هزینه بسته انتخاب شده، از طریق پست الکترونیکی برای پشتیبانی پیرنگ ارسال مینماید. در این مرحله پشتیبان پیرنگ پیکربندی آن دفتر ترجمه را طی حداکثر یک هفته کاری بر اساس اطلاعات دریافتی، انجام داده و نتیجه را از طریق پست الکترونیکی به همراه دستورالعمل اقدامات لازم برای پیکربندی اولیه دفتر، به مدیر دفتر اطلاع میدهد. سپس مدیر دفتر از طریق فرم ثبتنام در صفحه اول نرمافزار پیرنگ نسبت به ثبتنام اقدام نموده و دسترسی وی توسط پشتیبان پیرنگ بهعنوان مدیر دفتر ترجمه موردنظر در پیرنگ تعریف میشود. در این مرحله لازم است مدیر دفتر پیکربندی موردنظر خود را برای نرخها، خدمات، اطلاعات تماس دفتر و پیکربندی ترجمه خودکار بر اساس بندهای دستورالعمل ارسالی بادقت و بهصورت کامل بر اساس ویدئوهای آموزشی انجام داده و پس از آن مراتب را به همکاران دفتر برای ثبتنام اعلام نماید.
۲) ثبتنام کاربران: تمامی همکاران دفتر شامل پذیرش، مترجمین رسمی و مترجمیاران (به جز مدیر دفتر که پیشتر ثبتنام نموده) از طریق فرم ثبتنام کاربر در نرمافزار پیرنگ ثبتنام نموده و پس از ثبت و تأیید اطلاعات ثبتشده ایشان توسط پیرنگ، مدیر دفتر میتواند دسترسی به اطلاعات و قالب همکاری ایشان با دفتر را از طریق فرم مدیریت دفتر، با تعیین نقش کاربری (شامل مدیر دفتر، پذیرش، مترجم رسمی و مترجمیار)، مجوز دورکاری، حقوق ثابت، درصد ترجمه و درصد بازبینی تأیید نماید. شایسته است تمامی کاربران در همه سطوح کاربری اطلاعات صحیح خود را بهمنظور رعایت قوانین عمومی کاربری پیرنگ در نرمافزار ثبت نمایند و لذا احراز هویت کاربران هر مجموعه بر عهده مدیر مجموعه بوده و پیرنگ مسئولیت مستقیمی در این مورد نخواهد داشت. بدیهی است اطلاعات ثبتشده توسط کاربر برای هر نوع مکاتبه و تماس و اطلاعرسانی به کاربر از سوی مدیر یا پشتیبان پیرنگ یا ناظر هوشمند مورداستفاده قرار خواهد گرفت. کاربران در همه سطوح میپذیرند که پیرنگ ممکن است از ارسال پیامک یا پست الکترونیکی بهعنوان کانال ارتباطی با ایشان استفاده کند. به دلیل ماهیت و اهمیت پیامهای ارسالی (بهویژه پیامهای ارسالی از سوی ناظر هوشمند پیرنگ) کاربران ملزم به دریافت این پیامها از طرق فوقالذکر بوده و نمیتوانند از دریافت این پیامها انصراف دهند.
نام کاربری هر کاربر، بهصورت پیشفرض شماره ملی وی بوده و کلمه عبور توسط خود فرد در زمان ثبتنام تعیین یا از طریق پیوند ارسالی در پست الکترونیکی ایشان تغییر داده میشود. شایانذکر است که کلمه عبور کاربران بهصورت رمز شده در پیرنگ نگهداری شده و بههیچوجه از طریق پشتیبان پیرنگ قابلدسترسی نخواهد بود. همچنین کاربر متعهد میشود که در صورت تغییر در هر بخش از اطلاعات کاربری، آن تغییرات را به پشتیبان پیرنگ یا مدیر دفتر جهت اعمال در پیرنگ، اعلام نماید.
چنانچه در این مرحله اطلاعات اعلامشده دفتر یا همکاران کامل و صحیح نبوده یا صحت آن از سوی مدیر پیرنگ احراز نگردد، مورد به مدیر دفتر اعلام گردیده و پس از تکمیل اطلاعات و رفع اشکال، مراحل برقراری دسترسی دفتر به پیرنگ تا رفع خطاهای اعلامشده ادامه خواهد یافت. بدیهی است در این حالت زمان رفع اشکال به زمان فوقالذکر افزوده خواهد شد. باتوجهبه اینکه نامه الکترونیکی اولیه (حاوی نام کاربری و لینک تعیین کلمه عبور) به نشانی پست الکترونیکی کاربران ارسال میگردد، شایسته است در صورت عدم دریافت این مکاتبه الکترونیکی طی یک هفته از اعلام مدیر دفتر (پس از بررسی پوشه spam)، مراتب را از طریق مدیر دفتر به مدیر پیرنگ اطلاع دهند تا نسبت به رفع اشکال احتمالی اقدام گردد. شایان توضیح است به دلیل ضرورت تخلیص در نام کاربران پیرنگ (به دلیل تعدد در استفاده)، تنها نام و فامیل کاربر در پیرنگ قابلمشاهده خواهد بود و پیشوندهایی مثل سید، حاجی و موارد مشابه و پسوندهای طولانی ادامه فامیل در نام و نام خانوادگی کاربر در پیرنگ درج نخواهد گردید.
پس از تعریف دفتر و برقراری دسترسی همکاران در پیرنگ، مدیر دفتر میتواند در قسمت بالا، سمت چپ صفحه کاربری خود، وضعیت اعتبار دفتر را از طریق آیکون مشاهده نماید. چنانچه تغییری در وضعیت اعتبار دفتر به شرح زیر پدید آید، این آیکون به رنگهای نارنجی و قرمز درآمده و این به معنای نیاز به تمدید دسترسی به پیرنگ خواهد بود. مدیر دفتر میتواند با نگهداشتن موس بر روی این آیکون از تعداد تراکنش باقیمانده و تاریخ انقضا دسترسی خود مطلع شود یا با کلیک بر روی آن به صفحه مدیریت پروژه رفته و برای تمدید دسترسی به پیرنگ مطابق رویه زیر اقدام نماید.
تغییرات در اعتبار پیرنگ
هر کار جدید در پیرنگ یک تراکنش محسوب میشود؛ لذا با ثبت هر کار جدید، یک واحد از اعتبار دفتر کسر میگردد. دسترسی به پیرنگ بر اساس بسته خریداری شده، به تعداد تراکنش باقیمانده و تاریخ انقضای بسته، بستگی خواهد داشت و مدیر دفتر میتواند پیش از فرارسیدن تاریخ انقضای عضویت، نسبت به تمدید آن اقدام نماید.
چنانچه این اعتبار به کمتر از ۵۰ تراکنش برسد یا کمتر از ۷ روز به تاریخ انقضای بسته خریداری شده، باقیمانده باشد، پیامی با عنوان یادآوری تمدید عضویت پیرنگ، به پست الکترونیکی مدیر دفتر ارسال میگردد و آیکون وضعیت اعتبار به رنگ نارنجی درمیآید. اگر اعتبار دفتر به کمتر از ۲۰ تراکنش برسد یا کمتر از ۳ روز به تاریخ انقضای بسته خریداری شده، باقیمانده باشد، پیام یادآوری دوم به پست الکترونیکی مدیر دفتر ارسال میگردد و آیکون وضعیت اعتبار به رنگ قرمز درمیآید. همچنین درصورتیکه مدیر دفتر تا پیش از تاریخ انقضای عضویت، دسترسی دفتر را تمدید نماید، تعداد تراکنش باقیمانده در هر دوره به دوره بعد منتقل شده و قابلاستفاده خواهد بود، اما اگر تمدید دسترسی پس از تاریخ انقضا انجام پذیرد، تراکنشهای باقیمانده دفتر از بین رفته و قابلاستفاده در دورههای بعدی نخواهند بود.
پس از اتمام تعداد تراکنشهای دفتر یا گذشتن از تاریخ انقضای عضویت و عدم تمدید دسترسی از سوی مدیر دفتر، قابلیت ثبت کار جدید برای همکاران دفتر وجود نداشته و ایشان تا مدت ۱۵ روز میتوانند به کارهایی که از پیش ثبت شده است، رسیدگی نمایند. در این دوره پس از گذشت ۱۰ و ۱۲ روز از تاریخ انقضا، پیامهایی برای یادآوری تمدید عضویت برای مدیر دفتر ارسال گردیده و در صورت عدم تمدید دسترسی به پیرنگ در این دوره زمانی، پیرنگ بهصورت خودکار دسترسی کاربران دفتر به سامانه را غیرفعال خواهد نمود. در این حالت دسترسی مجدد به پیرنگ تا یک سال صرفاً با تمدید عضویت دفتر میسر بوده و پس از طی این مدت، در صورت عدم تمدید عضویت، دسترسی کاربران دفتر به پیرنگ مقدور نخواهد بود.
تمدید عضویت پیرنگ
مدیر دفتر میتواند پیش از فرارسیدن تاریخ انقضای عضویت در شرایطی که الف) کمتر از دو ماه تا تاریخ انقضای عضویت یا ب) کمتر از دویست تراکنش از اعتبار دفتر باقیمانده باشد، از طریق صفحه مدیریت دفتر که با کلیک بر روی آیکون «وضعیت اعتبار» مشاهده میشود، اعتبار دفتر را تمدید کند.
برای تمدید عضویت کافی است مدیر دفتر بسته متناسب با حجم عملیات دفتر را انتخاب و درخواست تمدید عضویت دفتر را در نرمافزار پیرنگ ثبت و به همراه تصویر رسید واریز وجه، به روش مندرج در بخش تمدید اعتبار برای پشتیبان پیرنگ ارسال نماید. پشتیبان پیرنگ حداکثر ظرف مدت سه روز کاری پس از دریافت وجه، نسبت به تمدید عضویت دفتر اقدام نموده و نتیجه برای مدیر دفتر ارسال خواهد شد. شایسته است چنانچه مدیر دفتر ظرف این مدت پیامی دررابطهبا تمدید عضویت دریافت نکرد، مراتب را از طریق تماس با پشتیبان پیرنگ پیگیری نماید تا نسبت به رفع اشکالات احتمالی و برقراری دسترسی اقدام لازم صورت پذیرد. چنانچه تمدید عضویت پیش از تاریخ انقضای عضویت جاری دفتر انجام شود، تعداد تراکنش خریداری شده به تراکنشهای دفتر اضافه شده و تاریخ اعتبار از تاریخ تمدید، بهاندازه زمان بسته خریداریشده، افزایش خواهد یافت.
چنانچه دفتری بستهای را برای تمدید در نظر گرفته باشد که تعداد کاربران آن کمتر از تعداد کاربر فعال فعلی دفتر باشد، آنگاه لازم است مدیر دفتر دسترسی تعدادی از کاربران به پیرنگ را محدود نماید (دسترسی ایشان را از طریق فرم مدیریت دفتر، به پیرنگ حذف نماید) یا با بسته متناسب با تعداد کاربر فعال موردنظر دسترسی به پیرنگ را تمدید نماید.
لغو عضویت پیرنگ
مطابق قوانین جاری تجارت الکترونیک، مدیر دفتر میتواند تا هفت روز پس از ثبت درخواست عضویت یا تمدید عضویت در پیرنگ، درخواست لغو عضویت دفتر و بازگشت وجه پرداختی را از طریق پست الکترونیکی برای پشتیبان پیرنگ ارسال نماید. در این حالت هزینه تراکنشهای ثبتشده طی این مدت (در صورت وجود)، از آخرین مبلغ پرداختی دفتر کسر و مابقی مبلغ در وجه مدیر دفتر و به شماره کارت اعلام شده در زمان ثبت عضویت، تأدیه گردیده و اعتبار دفتر صفر میگردد. همانند شرایط پایان اعتبار، کاربران دفتر تا پانزده روز به اطلاعات ثبتشده دفتر در پیرنگ دسترسی داشته و پس از طی این دوره زمانی، دسترسی تمامی کاربران دفتر به پیرنگ تا زمان تمدید عضویت مقدور نخواهد بود. شایانذکر است که هزینه پیکربندی اولیه پیرنگ، قابلاسترداد نبوده و پس از گذشت هفت روز از پرداخت وجه، در صورت استفاده یا عدم استفاده دفتر از سامانه، وجوه پرداختی به دفتر مسترد نخواهد گردید.
مدیریت دسترسی کاربران به پیرنگ
مدیر دفتر میتواند با ارسال درخواست به پشتیبان پیرنگ یا با ثبتنام کاربر جدیدی برای آن دفتر، دسترسی کاربر جدیدی را برای دفتر خود تأیید نموده یا قالب همکاری همکاران جاری خود را ویرایش نموده یا دسترسی هر یک از کاربران معرفیشده پیشین دفتر خود را مسدود یا دسترسی نام کاربری مسدود شده پیشین را با درخواست کاربر موردنظر مجدداً برقرار نماید. بدیهی است تعداد کاربران فعال هر دفتر محدود به تعداد تعیین شده در بسته تهیه شده از سوی مدیر دفتر خواهد بود. بهمنظور تأمین امنیت اطلاعات، چنانچه کاربر یا دفتر به مدت مشخصی (حداکثر بیست روز) کارکرد در نرمافزار ثبت ننماید، ناظر هوشمند پیرنگ در مورد کاربر همکاری او با دفتر را خاتمهیافته تلقی نموده و در مورد دفتر آن دفتر را غیرفعال تلقی مینماید و وضعیت او را به وضعیت غیرفعال تغییر خواهد داد. برای فعالسازی مجدد کاربر یا دفتر غیرفعال شده، لازم است تا مدیر دفتر درخواست بازفعالسازی کاربر یا دفتر را به همراه دلیل غیرفعالشدن، از طریق پست الکترونیکی برای پشتیبان سامانه ارسال نماید. بدیهی است پشتیبان پیرنگ در برقراری مجدد دسترسی دفتر یا کاربر غیرفعال شده به پیرنگ مخیّر خواهد بود و ارسال این درخواست حقوقی را برای مدیر دفتر یا کاربر غیرفعال شده به همراه نخواهد داشت. باتوجهبه اینکه ناظر هوشمند پیرنگ عملیات بررسی عملکرد سامانه را یکبار در شبانهروز انجام میدهد، شایسته است مدیر محترم دفتر درخواست بازفعالسازی دسترسی ایشان را زمانی ارسال نمایند که قرار است نامبرده عملکرد خود را در پیرنگ ثبت نماید و در غیر این صورت در انتهای همان روز کاری، مجدداً دسترسی کاربر موردنظر به دلیل عدم ثبت عملکرد غیرفعال خواهد گردید. چنانچه دسترسی یک دفتر سه بار بهصورت خودکار غیرفعال گردد، آن دفتر بهصورت خودکار از فهرست دفاتر عضو پیرنگ حذف و اعتبار کاربری آن دفتر صفر خواهد گردید. در این حالت برقراری مجدد دسترسی آن دفتر همانند عضویت جدید در پیرنگ بوده و شامل فرایند و هزینههای پیکربندی اولیه خواهد شد.
مسئولیت هر نوع تغییر در سطح دسترسی کاربران، قالب همکاری ایشان با دفتر، فعال یا غیرفعال بودن ایشان یا هر مسئلهای در کاربری کاربران دفتر، بر عهده مدیر دفتر بوده و اقدامات مدیر سامانه پیرنگ برای هر دفتر یا کاربران آن، صرفا بر اساس مکاتبه الکترونیکی مدیر دفتر از آدرس پست الکترونیکی ثبتشده وی در سامانه پیرنگ، معتبر بوده و قابل انجام خواهد بود. لذا بر اساس قوانین حاکم بر عملکرد دفاتر ترجمه رسمی و به دلیل الزام به پذیرش مسئولیت عملکرد دفتر توسط مدیر دفتر که از سوی مراجع ذیربط به عنوان «مترجم مسئول» شناخته میشود، حساب کاربری ایشان بایستی همواره در سامانه پیرنگ فعال و جزء کاربران دفتر باشد و حتی در صورتی که اختیارات کاربری خود را در سامانه پیرنگ به احدی از کاربران تفویض کرده باشد (یعنی دسترسی کاربر دیگری را از همان دفتر، در سطح مدیر دفتر تایید کرده باشد) بایستی الزاما همیشه عضو کاربران سامانه پیرنگ بوده و امکان حذف ایشان به صورت موقت یا دائم از فهرست کاربران دفتر در سامانه نخواهد بود. بدیهی است در اینحالت مدیر پیرنگ مخیر به لغو عضویت دفتر در سامانه مطابق شرایط این توافقنامه خواهد بود.
قوانین عمومی بهرهبرداری از پیرنگ
این نرمافزار بر اساس قوانین جاری ایران طراحی و راهاندازی شده است و کلیه حقوق و منافع مادی و معنوی نرمافزار، منحصراً برای مالکین آن محفوظ است. این حقوق شامل (و نه محدود به) کلیت نرمافزار و اجزای آن (گرچه در آن اجزای بهخصوص، به حق نشر آن تصریح نشده باشد) و شیوههای فنی و تحقیقاتی بهکاررفته در نرمافزار و منابع فنی برنامه و اجزای آن است و قوانین مالکیت مادی و معنوی و علائم تجاری جمهوری اسلامی ایران و معاهدات بینالمللی از آن حمایت میکنند.
این ضوابط و شرایط، ناظر بر استفاده از نرمافزار و ساختار فنی آن و هر دادهای که روی آن بارگذاری شده و یا بهواسطه این نرمافزار در دسترس قرار گرفته است، خواهد بود. مالکین پیرنگ به کاربران یک اجازه غیراختصاصی و غیرقابلانتقال میدهند تا با رعایت محدودیتهای مذکور در این سند و قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران، از نرمافزار استفاده کنند. کاربران پیرنگ در همه سطوح، تمامی مفاد این قوانین را مطالعه نموده و ثبتنام و آغاز بهرهبرداری از این نرمافزار به منزله پذیرش و الزام به پیروی از قوانین کاربری پیرنگ خواهد بود.
کاربران در همه سطوح میپذیرند که کلیه فعالیتهای ایشان در پیرنگ در چارچوب قوانین جاری ایران بوده و هیچ فعالیتی خارج از این چارچوب انجام نخواهند داد. همچنین میپذیرند که تمامی محتوای تولید یا ویرایششده توسط ایشان در نرمافزار یا گروههای پشتیبانی پیرنگ در شبکههای اجتماعی، منافاتی با مصادیق محتوای مجرمانه (مندرج در قوانین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه) نداشته و در صورت وجود هرگونه تخلف بنا به تشخیص مدیر پیرنگ، دسترسی ایشان به سامانه و گروههای پشتیبانی یا اطلاعرسانی پیرنگ مسدود و مدیر پیرنگ حق ارجاع موارد تخلف و دادههای مرتبط به آن را به مراجع ذیصلاح خواهد داشت.
کاربر متعهد میشود هیچگاه از خدمات پیرنگ به صورتی که به سامانه، عملکرد آن یا ذینفعان آن اعم از مدیر پیرنگ یا دیگران، طرف حسابهای تجاری و شرکای آن صدمهای وارد کنند، استفاده نکند. در صورت سوءاستفاده کاربر از امکانات پیرنگ در جهت منافع شخصی یا آسیب مادی یا معنوی به منافع آن، مدیر پیرنگ ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعالکردن حساب کاربری وی، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع ذیصلاح، نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.
هر کاربر میتواند یک حساب کاربری داشته باشد و باید از ایجاد یا اعلام حسابهای تکراری و جعلی خودداری کند. بر اساس قوانین جاری، احراز هویت کاربران برای استفاده از خدمات پیرنگ ضروری بوده و کاربران موظف هستند اطلاعات صحیح خود از جمله شمارهتلفن همراه و نشانی پست الکترونیکی متعلق به خود را بارگذاری نمایند. بدیهی است در صورت وجود هرگونه تخلف در احراز هویت، مسئولیت به عهدۀ فرد متخلف بوده و پیرنگ حق توقف ارائه خدمات به آن کاربر را خواهد داشت. پیرنگ خود را ملزم به حفظ اطلاعات شخصی کاربران خود از جمله نام کاربری و کلمه عبور میداند. مشخصات کاربری ثبتشده کاربران در این نرمافزار و سایر دادههای مرتبط با حساب کاربری کاربران تنها از سوی مدیر پیرنگ و مدیر دفتر، قابلمشاهده خواهد بود. همچنین کاربر متعهد میگردد در صورت مفقودی یا به سرقت رفتن اطلاعات حساب خود، استفاده غیرمجاز از حساب کاربری یا هر اقدام خلاف شرایط بهرهبرداری از پیرنگ با حساب کاربری خود، این موضوع را به هر صورت به پشتیبان پیرنگ اطلاع دهد. کاربر میپذیرد که همه شرحهای ثبتشده یا پیامهای صادره از حساب کاربری وی منتسب به خود است و هر نوع ادعایی نسبت به انکار، تردید یا جعل پیامهای صادر شده، از نظر مدیر پیرنگ مردود است.
کاربران پیرنگ تنها مجاز به استفاده از خدمات این نرمافزار برای خود بوده و مسئول محتوا و رخدادهایی هستند که از طریق حساب کاربری ایشان در پیرنگ ثبت میشود، هستند. کاربران پیرنگ مجاز به افشای نام کاربری و کلمه عبور خود در پیرنگ به دیگران نیستند و هرگونه سهلانگاری ایشان در حفظ اطلاعات امنیتی از جمله نام کاربری، کلمه عبور کاربری یا هر نوع اطلاعات قابلدسترسی دیگر در پیرنگ بر عهده شخص کاربر بوده و پیرنگ هیچ مسئولیتی در این زمینه بر عهده نخواهد داشت. به همین دلیل اکیداً توصیه میشود که کاربران در پایان کار روزانه با کلیک روی دکمه خروج، از نرمافزار خارج شده و روز آتی مجدداً به نرمافزار وارد شوند و از رمز عبور با پیچیدگی مناسب شامل حروف کوچک و بزرگ، اعداد و نویسههای خاص استفاده نمایند. ازآنجاکه کلمه عبور کاربری پیرنگ بهصورت رمزگذاری شده ذخیره میشود، تنها امکان بازنشانی آن از طریق نرمافزار و توسط کاربر یا مدیر سامانه فراهم بوده و مدیر سامانه پیرنگ نمیتواند کلمه عبور کاربران را مشاهده نموده یا تغییر دهد.
مسئولیت همه اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام استفاده از خدمات نرمافزار) و قوانین مدنی (ورود خسارت به داراییها و اموال مشتریان) باشد یا قوانین خاص حوزه کاری از جمله آییننامه عملکرد دفاتر ترجمه رسمی، بر عهده شخص متخلف است و مدیر پیرنگ هیچ مسئولیتی در قبال اعمال فوق نداشته و نخواهد داشت و در این صورت مدیر پیرنگ میتواند ضمن غیرفعالکردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود به عمل آورد.
بهصورت کلی مدیر پیرنگ در پذیرش یا رد درخواست عضویت دفتر یا هریک از کاربران اختیار کامل داشته و در صورت عدم صلاحدید مدیر پیرنگ در ایجاد یا مسدودنمودن دسترسی هریک از کاربران دفتر به پیرنگ، تعهدی برای ارائه توضیحات یا دلایل این تشخیص از سوی مدیر پیرنگ به مدیر دفتر وجود نخواهد داشت. بدیهی است این مورد از سوی پشتیبان پیرنگ به اطلاع مدیر دفتر رسانده شده و تعهدی برای مدیر دفتر در قبال آن وجود نخواهد داشت. همچنین هزینه استفاده از نرمافزار برای تمدید یا کاربری بخشهای تراکنشی پیرنگ ممکن است با اعلام قبلی تغییر کند و اعتراض کاربران در این مورد پذیرفته نخواهد بود. مدیر دفتر کاربر پیرنگ میپذیرد که اعتبار مالی حساب کاربری دفتر وی تنها برای استفاده از نرمافزار است و امکان دریافت وجه نقد معادل آن را ندارد.
ازآنجاکه در پیرنگ اسناد ضمیمه هر کار در فضای ذخیرهسازی ابری (مانند Google Drive یا Dropbox یا مانند آنها) نگهداری میشود، مدیریت دسترسی کاربران هر مجموعه به آن اسناد بر عهده مدیر مجموعه بوده و پیرنگ هیچ دسترسی به هیچ نحو به آن اسناد یا محتوای آنها نداشته و فقط نشانی اینترنتی دسترسی به پوشه محل نگهداری اسناد توسط کاربر به کار ضمیمه میشود؛ لذا هیچ مسئولیتی در مورد اسناد یا محتوای آنها ازاینحیث متوجه سامانه پیرنگ نخواهد بود. بدیهی است پیرنگ استفاده از این خدمات را برای بهبود سطح پایداری و امنیت به کاربران خود پیشنهاد مینماید؛ اما تضمینی بابت اجرای صحیح آنها از سوی پیرنگ وجود نخواهند داشت.
خدمات نرمافزار ممکن است با مشارکت خدمات شرکتها یا طرفهای دیگر تجاری انجام شود که شرکت کنترلی روی آنها ندارد. کاربران میپذیرند که خدمات این شرکتها، قوانین و مقررات خود را دارند و در صورت نیاز لازم است قوانین آنها مطالعه شوند. شرکت مسئولیتی در قبال قوانین این شرکتها ندارد و پیوند به این سایتها یا استفاده از خدمات ایشان به معنای تأیید محتوا، محصولات و خدمات آنها نیست.
پیرنگ در بعضی صفحات برای تسهیل عملکرد کاربران از cookie استفاده میکند. cookie بخش کوچکی از اطلاعات کاربری شماست که از سوی وبگاه پیرنگ به مرورگر شما ارسال شده و باعث میشود عملکرد شما در نرمافزار آسانتر و سریعتر باشد. برای مثال نحوه نمایش اطلاعات در صفحه کارهای من یا برخی تنظیمات دیگر در پیرنگ از آن جمله هستند. طول عمر cookie در پیرنگ سه روز بوده و پس از این مدت درصورتیکه کاربر از نرمافزار استفاده نکند، بهصورت خودکار پاک میشوند. مشاهده صفحه اول نرمافزار پیرنگ از آدرس اعلام شده رسمی بیانگر صحت دسترسی به نرمافزار بوده و ازآنجاکه ممکن است خطمشی امنیتی سرویسدهندگان اینترنتی در برخی کارکردهای پیرنگ مؤثر باشد، پیرنگ تضمین نمیکند که نرمافزار روی همه دستگاهها یا شبکههای ارتباطی (اینترنت، تلفن همراه و…) امکان اجرا داشته باشد و مسئولیت این مسئله بر عهده مدیر دفتر خواهد بود.
ازآنجاکه پیرنگ بر بستر شبکه گسترده وب جهانی اجرا میشود و نیاز به هیچگونه سرویسدهنده یا تجهیزات دیگری در دفتر ندارد، مسئولیت تأمین اینترنت و سختافزار و پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از خدمات نرمافزار پیرنگ به عهده مدیر دفتر و کاربران است.
اقدام برای رخنه در نرمافزار، مهندسی معکوس، پیادهسازی، سرهمبندی یا پردازش هرگونه نرمافزار یا فناوری اطلاعات از این نرمافزار، همچنین استفاده از روشهای Framing یا Mirroring و روشهای دیگر برای ارائه نسخه دیگری از خدمات پیرنگ روی سرورهای دیگر و یا ارائه نرمافزار در قالبهای مبتنی بر تلفن همراه و سایر موارد که توسط مالکین پیرنگ ارائه نشده است، نقض آشکار حقوق مالکین نرمافزار بوده و ممنوع و مشمول پیگرد قانونی است و هرگونه ارائه این نرمافزار و به هر شکلی، تنها در انحصار مالکین نرمافزار پیرنگ خواهد بود. هیچ یک از کاربران حق استفاده از ربات و نرمافزارهای مرتبط یا واسط را برای استفاده از پیرنگ اعم از احراز هویت، تکمیل اطلاعات، ارسال درخواست و غیره را ندارند. همچنین اجرای هر نوع Code یا Script با هدف مطالعه، پردازش دادهها یا هرگونه فعالیت دادهکاوی اعم از تجاری یا پژوهشی روی خدمات پیرنگ برای کاربران مجاز نیست. اگر مدیر پیرنگ به هر دلیلی به این نتیجه برسد که حضور کاربر یا کاربرانی در نرمافزار پیرنگ یا گروههای پشتیبانی سامانه در شبکههای اجتماعی امنیت و آرامش کسبوکار یا دیگر کاربران را در معرض تهدید قرار میدهد، طبق صلاحدید خود مجاز به مسدودکردن حساب کاربر مذکور یا عدم اجازه استفاده از خدمات بهصورت موقتی یا دائم است. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا یا اعتراضی را نخواهد داشت.
ویرایش، تکثیر یا انتشار محتوای نرمافزار اعم از منابع مکتوب، صوتی، تصویری، لوگوها و نشانههای اختصاصی بهکاررفته در پیرنگ و هر نوع اطلاعات دیگری که از آنها استفاده شده است و یا خود نرمافزار بهصورت مستقل یا در نرمافزاری دیگر، بهصورت کامل، ناقص، برخط (Online) یا برونخط (Offline)، رایگان یا غیررایگان، بدون اجازه مالکین نرمافزار پیرنگ غیرقانونی است.
اگر کاربران بازخورد یا پیشنهادی درباره بهبود عملکرد پیرنگ ارائه نمایند، ممکن است پس از بررسی توسط طراحان پیرنگ، از آن موارد در راستای بهینهسازی نرمافزار بهرهبرداری شود و این موضوع حقوقی را برای کاربران به همراه نخواهد داشت.
تهیه کپی پشتیبانی در دورههای زمانی یکماهه از سوی میزبان وبگاه پیرنگ انجام پذیرفته و درصورتیکه دورههای زمانی دیگری برای این موضوع مدنظر مدیر دفتر یا هریک از کاربران باشد، پیرنگ مسئولیتی در قبال انجام آن نخواهد داشت.
همکاران پیرنگ از طریق بهبود نرمافزار نهایت تلاش خود را برای ارائه خدمات بهینه و باکیفیت در حوزه مدیریت عملکرد انجام داده و امیدوارند که رضایت کاربران را جلب نمایند، اما بههیچوجه تضمینی در زمینه دقت صددرصدی سامانهها یا برآوردهکردن بیکموکاست نیازهای خاص کاربران ندارند. باتوجهبه تغییر و بهبود مداوم خدمات پیرنگ، ممکن است ویژگیهای یا عملکردهایی به نرمافزار اضافه یا از آن حذف شود یا تعرفههای مالی استفاده از آن تغییر کند؛ همچنین ممکن است یکی از اجزا خدمات به دلایلی بهطورکلی متوقف شده یا به حالت تعلیق درآید. اگر تغییرات یا توقفهایی ازایندست رخ دهد، تاحدیکه بهصورت منطقی امکانپذیر باشد، پیشاپیش از سوی مدیر یا پشتیبان پیرنگ به همه کاربران به صورتی متعارف اطلاع داده خواهد شد، اما باتوجهبه ماهیت این خدمت که بهصورت برخط ارائه میشود، در صورت بروز حوادثی خارج از اختیارات یا کنترل مدیر پیرنگ (مثل آتشسوزی، سیل، زلزله، قطع خطوط اینترنت، حوادث امنیتی یا غیرقابلپیشبینی و…)، ممکن است این نرمافزار برای مدت محدودی از دسترس خارج شود که در این صورت مدیر پیرنگ تمام تلاش خود را در جهت بازیابی نرمافزار دراسرعوقت خواهد نمود و حتماً اطلاعات مربوط به خارجشدن نرمافزار از دسترسی یا برنامهریزی برای اجرای مجدد پیرنگ به کاربران به طریق متعارف ارائه خواهد شد؛ هر چند بروز این مسائل بهصورت کلی مسئولیتی برای مدیر پیرنگ ایجاد نخواهد کرد.
اطلاعات خام یا پردازششدهای که مدیر دفتر میتواند از عملکرد دفتر تحت مدیریت خود در پیرنگ دریافت نماید، محدود به گزارشها و اقلام دریافتی از طریق نرمافزار بوده و مدیر پیرنگ تعهدی در قبال ارائه اطلاعات از طرق دیگر همانند استخراج مستقیم اطلاعات از بانک اطلاعاتی یا پردازش و دریافت اطلاعات از منابع دیگر، نخواهد داشت. در صورت وجود درخواستهایی ازایندست، هزینه و زمان این عملیات بهصورت مجزا برآورد شده و پس از ثبت و تسویه سفارش از سوی مدیر دفتر، انجام پذیرفته و نتایج برای ایشان ارسال خواهد گردید. گزارشها و امکانات نرمافزاری در پیرنگ به دو دسته معمول و هوشمند (خاص) تقسیم میشوند. امکانات و گزارشهای معمول با شروع عضویت در پیرنگ، در اختیار مدیر و کاربران دفتر قرار گرفته و ایشان میتوانند از آنها در جهت مدیریت عملکرد دفتر استفاده نماید. امکانات و گزارشهای هوشمند (خاص) شامل امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی و تحلیلهای خاص مدیریتی بوده و استفاده از آنها از طریق مصرف چند تراکنش از اعتبار دفتر برای کاربران میسر خواهد بود.
بهمنظور رعایت حریم خصوصی دفتر و کاربران آن، هیچ داده مشخصی از کاربران یا عملکرد دفتر که در آن هویت کاربران یا دفتر بهصورت مشخص قابلشناسایی باشد، از سوی مدیر پیرنگ بهمنظور تبلیغات یا هر نوع پردازش دیگری در اختیار شخص ثالث قرار نخواهد گرفت. بدیهی است موارد قانونی با رأی محاکم قضایی ذیصلاح یا نهادهای نظارتی صاحب صلاحیت با حکم قضایی از این قاعده مستثنی است؛ بنابراین هرگونه پردازش بر روی اطلاعات دفتر یا کاربران، به صورتی که هویت کاربران یا دفتر در آن قابلشناسایی باشد، صرفاً بهصورت گزارشهای معمول یا هوشمند در پیرنگ به مدیر دفتر یا با احتساب سطح دسترسی به کاربران دفتر و بهمنظور بهبود عملکرد ایشان ارائه خواهد شد؛ لذا مدیر پیرنگ در هرگونه برداشت داده یا پردازش بر روی اطلاعاتی که هویت دفتر یا کاربران آن قابلشناسایی نباشد، به هر منظور کاملاً مخیّر خواهد بود. بدیهی است پیرنگ در قبال موارد اختلاف یا شکایات یا ضرر میان دفاتر ترجمه و مشتریان یا همکاران آنها، هیچ مسئولیتی ندارد. لازم است کاربران از ارسال فایل و اطلاعات محرمانه از طریق سامانه خودداری نموده و پیرنگ با وجودی که تمام تلاش خود را بهمنظور حداقل نمودن و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و استفاده ناصحیح از اطلاعات کاربران میکند، تعهدی در خصوص جبران خسارات فعلی و آتی در این زمینه به کاربران ندارد.
عدم رعایت هریک از این شرایط و ضوابط از سوی کاربر، به منزله پایان اجازه استفاده وی از این نرمافزار است و ایشان مسئول خسارات وارده به نرمافزار یا هر شخص حقیقی و حقوقی احتمالی دیگری خواهد بود. کاربر متعهد میشود تغییراتی که از طریق پیامک، ایمیل یا نرمافزار در خصوص شرایط بهرهبرداری به طریق مقتضی اعلام میشود را مطالعه کرده و در صورت نیاز و موافقت، تأیید کند. هر نوع تأیید از سوی کاربر در این نرمافزار ممکن است در قالب یک علامت، کلمه، عدد، عبارت، نام تایپشده و امثال آن به عمل آید که به سند ارسالی الحاق میشود و همانند امضای دستنویس دارای آثار حقوقی است و امضاکننده را به مفاد سندی که به طریق مزبور امضا نموده است متعهد و ملتزم مینماید و در صورت بروز هرگونه اختلاف، مرجع حل اختلاف در مرحله بدوی نماینده مرضیالطرفین و در صورت عدم پذیرش رأی وی از سوی کاربر یا مدیر پیرنگ، مراجع ذیصلاح قضایی خواهد بود. چنانچه در طول مدت بهرهبرداری از پیرنگ، هر یک از شرائط و ضوابط اعلامشده به هر نحو نامعتبر و غیرقابلاجرا گردد، این به معنای بیاعتباری سایر شروط نخواهد بود. در مواردی که شرایط استفاده جاری کاربران، صراحتاً یا ضمناً حاوی حکمی نباشد، مراتب تابع قانون یا عرف رایج در فرهنگ کاربری نرمافزارهای تجارت الکترونیکی در ایران است.
علاوه بر مطالب فوقالذکر، مفاد قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرمافزارهای رایانهای مصوب سال ۱۳۷۹، لازمالاتباع بوده و شایسته است مدنظر کاربران محترم قرار گیرد.
کاربران میتوانند در راستای معرفی این نرمافزار و کارکردهای آن، از لوگو یا نام نرمافزار در فضای وب و شبکههای اجتماعی استفاده کنند و این معرفی باعث مزید امتنان همکاران پیرنگ از ایشان خواهد بود.
تدوین و بازنگری: شهریورماه ۱۴۰۳